Általános szerződési feltételek


Általános Szállodai Szerződéses Feltételek (ÁSZF)

 

1. Általános rendelkezések

1.1. Az Általános Szállodai Szerződéses Feltételek (továbbiakban ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a Tornácos Szállás Kft. - mint a Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem - (7281 Bonnya, Kossuth Lajos u. 82/a.) üzemeltetője, továbbiakban Szolgáltató általánosságban elszállásolási szerződést köt Vendégeivel.

1.2. Egyedi feltételek nem képezik jelen ÁSZF a részét, de nem zárják ki külön, speciális megállapodások kötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.

2. Szerződő felek

2.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek).

2.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

3. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

3.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérésére a Szolgáltató minden esetben írásbeli ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik konkrét megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.

3.2. A Szerződés kizárólag a Vendég írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. A megrendelésnek tartalmaznia kell a Vendég nevét, címét, az érkezés és távozás pontos időpontját, a szobatípust, valamint a szolgáltatások (étkezés, program) pontos megnevezését. A Szolgáltató minden megrendelést írásban igazol vissza (telefax, e-mail).

3.3. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.

3.4. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól. A Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem ajánlatai - a Napi szobaárak kivételével - csak korlátozott mennyiségű szobakapacitással állnak a Vendégek rendelkezésére. A Somogy Kertje Üdülőfaluban és Étteremben igénybe vehető közvetített szolgáltatások aktuális listája elérhető a Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem weboldalán: www.somogykertje.hu.

3.5. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

3.6. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.

3.7. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt igazolják. A szállodában bejelentés nélkül senki sem lakhat.

3.8. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.


4. Az elszállásolás kezdete és vége /check-in; check-out/

4.1. A Vendégnek joga van a megrendelt helyiségeket a megállapodás szerinti nap 14.00 órától elfoglalni.

4.2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás szerinti nap 20.00 óráig - kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre - joga van arra, hogy visszalépjen a szerződéstől.

4.3. A Vendégnek a szobát az elutazási nap 10.00 óráig el kell hagynia.

4.4. Az Üdülőfalu foglaltságának függvényében, térítés ellenében biztosítja a korai érkezés, illetve a késői elutazás lehetőségét.


5. Az elszállásolás meghosszabbítása

5.1. A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.

5.2. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.


6. Árak

6.1. Az árak - a 4/2009 (I.30) NFGM-SZMM együttes rendelet 6. §-a alapján - a szolgáltatás nyújtásának helyén, jogszabálynak megfelelő módon kerülnek feltüntetésre. A Vendég a szolgáltatás díjáról a Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem recepcióján is megfelelő tájékoztatást kaphat a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt.

6.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül (például: csomagárak vagy egyéb kedvezmények okán) megváltoztathatja. A Szolgáltató aktuális árai a szálloda honlapján (www.somogykertje.hu) találhatók. 

6.2.1. Szolgáltató nem nyújt árgaranciát harmadik Fél által nyújtott érvénytelen, téves, hibás vagy hiányos Vendég felé tett ajánlatok esetén, továbbá azon esetekben, amikor Szolgáltatónak nincsen érvényes szerződése harmadik Féllel.

6.3. A Vendég a szolgáltatások áráról mindig tájékoztatást kaphat a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt az Üdülőfalu recepcióján.

6.4. A Szolgáltató által közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFA-t (kivéve, az ettől eltérő megjelölést), de nem tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót, amit a helyszínen kell megfizetni. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.

6.5. Előlegek:
Szállóvendégeinktől a szállásdíj 50 %-át, egy éjszakás tartózkodás esetén pedig a teljes foglalás árát kérjük el. Csomagajánlataink több éjszakától foglalhatók. Az előleggel fixált foglalásokat az ASZF 9. pontja szerint tudjuk időpont és szabad kapacitásunk tekintetében módosítani.

7. Ajánlatok, kedvezmények

7.1. Az aktuális ajánlatok, kedvezmények a weboldalon kerülnek meghirdetésre.

7.1.1. Szolgáltató csomagajánlatai kizárólag egyéni Vendégek által foglalhatók.

7.1.2. Céges, csoportos rendezvények esetén Szolgáltató minden esetben egyedi, kedvezményes ajánlatot készít Vendég számára. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött szolgáltatásának foglalása esetén szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.

7.2. A Szolgáltató által nyújtott egyéni (csomagajánlatok) vagy csoportos (céges rendezvények, esküvők…) kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.


8. Gyermekkedvezmények

8.1. Gyermekek részére - a szülőkkel közös szobában történő elhelyezés esetén - az alábbi szállás-étkezés kedvezményeket biztosítjuk:

0 - 2,99 éves korig: díjtalan
3 - 5,99 éves korig: a mindenkori felnőtt ár 50%-a fizetendő
6 - 11,99 éves korig: a mindenkori felnőtt ár 65%-a fizetendő
12 éves kor felett: felnőtt ár fizetendő 

a) A gyermekkedvezmény alapvetően 2 felnőtt foglalása esetén a szülőkkel egy szobában történő elhelyezéssel vehető igénybe.

b) Egy felnőtt és egy 0-11,99 év közötti gyermek esetén korlátozott szobaszámban tudunk egyágyas elhelyezést biztosítani, a gyermek részére pótággyal és gyermekkedvezménnyel.

c) Lehetőség van egy felnőtt és egy 0-11,99 év közötti gyermek kétágyas elhelyezésére is, amelynek díja a teljes szoba-csomagár 2 főre számítva.

d) Egy felnőtt és két gyermek elhelyezését kétágyas szobáinkban a 8.1.c pont) teljesülése esetén biztosítunk úgy, hogy a második gyermek már gyermekkedvezményben részesül.

e) Egy kétágyas szobában két felnőtt mellett (a szabad szoba adottságait figyelembe véve) maximum három gyermek szállhat meg kedvezményesen, a már említett fenti pontok értelmében.

8.2. Fenti kedvezmények igénybevételéhez a gyermek valamely okiratának felmutatása szükséges (lakcím kártya, TAJ kártya, ha van személyi igazolvány vagy útlevél). Okmány nélkül a mindenkori teljes áru szállás,-étkezés és szolgáltatás díjak lépnek érvénybe.

8.3. Pótágy elhelyezésére csak bizonyos szobatípusokban van lehetőség. Babaágyat a Szolgáltató előzetes egyeztetés után tud biztosítani, de csak a készlet erejéig. Pótágy- vagy babaágy igényt a Szolgáltatóval előzetesen, a foglalással egy időben egyeztetni szükséges.


9. Lemondási, módosítási feltételek

9.1. Amennyiben a Szolgáltató ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási feltételek - kivéve a 9.5 pontban meghatározott vis maior helyzetet - a következők az eredeti érkezési időpontot megelőzően:

Tájékoztatjuk Önöket, hogy foglalás lemondása esetén kötbért számolunk fel, melynek mértéke az eredeti időpontot megelőző:
- 75-46 nap között a teljes fizetendő összeg 50%-a; kiemelt időszakra vonatkozóan 90-76 nap között a teljes fizetendő összeg 50%-a
- 45-15 nap között a teljes fizetendő összeg 70%-a; kiemelt időszakra vonatkozóan 75-30 nap között a teljes fizetendő összeg 70%-a
- 14-8 nap között a teljes fizetendő összeg 90%-a; kiemelt időszakban 29-15 nap között a teljes fizetendő összeg 90%-a
- 7. naptól a teljes fizetendő összeg 100%-a; kiemelt időszakban 14. naptól a teljes fizetendő összeg 100%-a

Karácsonyi és szilveszteri ajánlatok a teljes összeg megfizetése esetén foglalhatók és nem lemondhatók.

Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit, stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a megrendelő nevében eljáró Vendég viseli közvetlenül.

9.2. Az előleggel fixált foglalásokat szabad kapacitásunk függvényében abban az esetben tudjuk időpont tekintetében módosítani, amennyiben az érkezés dátuma előtt az adott ajánlatban szereplő kötbérszabályzat értelmében (alapesetben min. 76 nappal, kiemelt időszakok esetében min. 91 nappal előbb) írásban jelzik annak igényét számunkra.

9.2.1. Foglaló megfizetésével megrendelt kiemelt ajánlatok esetén a foglaló nem jár vissza. 

9.3. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg (írásos lemondás nem érkezik), a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesíti. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap déli 12:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.

9.4. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 órát követően megszűnik.

9.5. Vis maior helyzetnek tekinthető, ha a Felek a szerződéses kötelezettséget az ellenőrzési körükön kívül eső, a szerződés megkötésekor előre nem látható, kényszerítő jellegű körülmény miatt nem tudják teljesíteni. 

9.5.1. Vis maior minden olyan előre nem látható természeti akadály (árvíz, tűz, rendkívüli havazás által okozott, járhatatlan úthálózat), amely Szolgáltató szálláshelyének, vendéglátó egységének megközelítését vagy azok igénybevételét lehetetlenné teszi. Ide tartozik továbbá minden az utazást, a szállás vagy vendéglátóhely igénybevételét korlátozó, tiltó, érvényben lévő jogszabály (például kijárási tilalom), illetve egyéb komoly akadályozó tényező (sztrájk, háború).

9.5.2. Vis maior esetén az általános lemondási feltételek nem érvényesek. A már visszaigazolt és előleg megfizetésével fenntartott foglalások a vis maior akadály megszűnését követően 3 hónapon belül igénybe vehetők a szálláshely mindenkori csomagkínálata és szabad kapacitása függvényében, a Szolgáltató és Vendég között írásban egyeztetett új időpontban.

9.6. Rendezvények lemondási feltételei

Megrendelőt kötbér fizetési kötelezettség terheli a szállás, bérleti díj, technikai eszközök, vendéglátás, illetve egyéb szolgáltatások lemondása esetén.

9.6.1. Amennyiben Megrendelő az esedékességet megelőző 60 napon kívül, bármilyen okból kifolyólag lemondja a megrendelt rendezvényt, úgy az általa befizetett összegből Szolgáltatót a teljes díj 50%-a, de legalább az előleg összege (amely ez esetben foglalóként működik), mint kötbér illeti meg. Szolgáltató a kötbéren felül jogosult követelni az általa a rendezvényre számlával igazoltan megfizetett előlegek, foglalók, szolgáltatási díjak összegét.

9.6.2. Amennyiben Megrendelő bármelyik tételt, szolgáltatást, programpontot, vagy a teljes programot a teljesítését megelőző 60 napon belül mondja le, úgy az általa lemondott tétel, szolgáltatás, programpont, vagy program teljes díjának 100%-át köteles megfizetni Szolgáltatónak.

9.6.2. Rendezvényt csak írásban lehet lemondani.

  
10. Fizetés módja, garancia

10.1. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető a helyszínen készpénzzel (Forintban), a Szolgáltató által elfogadottként megjelölt bankkártyával, SZÉP kártyával, illetve átutalással, illetőleg internetes oldalon keresztüli fizetéssel. A Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem fenntartja a jogot, hogy a vendég által megrendelt szolgáltatás igénybevétele előtt, de legkésőbb a vendég érkezésekor a Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem fizetési garanciát vagy előlegfizetést kérjen. A fizetési garancia és az előlegfizetés lehet a vendég bankkártyájával történő előauthorizáció, illetve a megrendelt szolgáltatás helyszínen történő kiegyenlítése érkezéskor készpénzzel vagy a Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem által elfogadott készpénz helyettesítőkkel, továbbá a szolgáltatás igénybevételének megkezdése előtt a megrendelt szolgáltatás értékével egyező összegű banki átutalás a Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem bankszámlájára.

10.2. Átutalás esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az érkezés megjelölt napja előtt a szálloda bankszámlájára átutalni oly módon, hogy az adott összeget az érkezés napjáig a szálloda bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal igazolja.

10.3. Az egyéni szobafoglalás garantálása bankkártya adatok megadásával vagy előlegfizetéssel lehetséges.

10.4. Egyéb fizetési módok a helyszínen: OTP Széchenyi Pihenőkártya, szálloda által és / vagy szerződött partnere által kiállított voucherek. SZÉP kártyával történő fizetés esetén a jogos kártyahasználat érdekében a Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem kérheti a megrendelt szolgáltatások előre történő fizetését, és a Vendég személyazonosításra alkalmas közokiratát (személyi igazolvány, vezetői engedély vagy útlevél bemutatása). A Vendég köteles az azonosítási felkérésnek eleget tenni. Ha az azonosítás bármely, a Somogy Kertje Üdülőfalun és Étteremen kívülálló okból nem valósul meg, a Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem megtagadhatja a SZÉP kártyával történő fizetés elfogadását.

10.5. Bankkártyával történő előrefizetéshez szükséges adatok előzetes közlése, fizetés menetének és feltételeinek részletes leírása

A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.

10.6. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a Vendég tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató a fizetendő díjakról, illetve a vendégek által bármely jogcímen a Szolgáltató részére kifizetett összegről számlát állít ki.

10.7. Ajándékutalávnyok kizárólag előzetes értesítés és Szolgáltató írásbeli visszaigazolása alapján minősülnek elfogadott fizetési eszköznek, kizárólag a rajtuk szereplő szolgáltatásokért ill. egyedi megállapodás esetén azok értékéig felhasználhatók. Az előzetesen visszaigazolt utalványokat abban az esetben tudjuk elfogadni, amennyiben annak fizikai (nyomtatott) példánya bejelentkezéskor leadásra kerül. Bármilyen egyéb kedvezménykártyát vagy kedvezménykupont csak abban az esetben fogadunk el, amennyiben előzetesen (legkésőbb szállásfoglaláskor ill. éttermi rendeléskor) jelzik a felhasználás szándékát. Semmilyen utalványt, kupont vagy kedvezménykártyát nem váltunk készpénzre!

A befizetett/befizetendő összegekről a számla kiállításakor a Szolgáltató a foglaláskor a megadott, míg az e-mail vagy telefax, illetve telefon útján történő foglalás esetében pedig a foglaló személy által megadott adatokat veszi alapul.

Az itt megadott adatok (név, cím, szükség esetén adószám is) szerepelnek majd a számla „Vevő” rovatában. A foglalás megtörténte után 1 napon belül a Vendég kérheti a megadott adatok módosítását, ezt követően azonban a módosítás már nem lehetséges.

A Szolgáltató a végszámlát a foglaláskor megadott adatok alapján állítja ki.

Ha bármilyen hibát észlel a számlával kapcsolatban, a probléma orvoslása érdekében a Vendég, illetve a számlán vevőként megjelölt személy/cég küldjön elektronikus levelet a következő címzettnek:

Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem
7281 Bonnya, Kossuth Lajos u. 82/a.
info@somogykertje.hu

Célunk, hogy a jelzett észrevételt a bejelentéstől számított 15 napon belül kezeljük és visszajelezzünk Önnek.


11. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

11.1. A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt;
- a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;
- a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
- a Vendég fertőző betegségben szenved;
- a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig;


12. Adatkezelés

Adatkezelési irányelveinket az Adatvédelmi nyilatkozatunk részletesen tartalmazza! 

A Szálláshely Honlapjának tárhelyszolgáltatója:

Név: MediaCenter Hungary Kft.
Székhely: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6
Elérhetőség: +36 21 201 0505; mediacenter@mediacenter.hu
Adószáma: 13922546-2-03

A szolgáltató tárhelyet és adatfeldolgozási tevékenységet végez a Honlap üzemeltetésével összefüggésben, amelyet harmadik félnek – a törvény által kötelezővé tett esetek kivételével – nem ad ki.


13. A Vendég jogai

13.1. A szállás szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a bérelt helyiségek szokásos használatára, valamint az elszállásolási üzem szokás szerint és különösebb feltételek nélkül Vendégek használatára bocsátott létesítményeinek szokásos használatára, valamint a szokásos kiszolgálásra a kiírásnak megfelelő nyitva tartási időben.

13.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. Szolgáltató az esetleges reklamációkat egyedileg kezeli.

Panaszt a Vendég írásban az alábbi címen és elérhetőségeken tehet:

Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem - recepció
7281 Bonnya, Kossuth Lajos u. 82/a.
info@somogykertje.hu

14. A Vendég kötelességei

14.1. A megállapodás szerinti díj megfizetése: a visszaigazolásban rögzített határidőig, vagy a szállás-szolgáltatási szerződés befejeződésekor esedékes.

14.2. Abban az esetben, ha a Vendégek élelmiszert vagy italokat behoznak a szállodába, és nyilvános helyiségekben elfogyasztják, a Szolgáltató jogosult arra, hogy ezekért méltányos térítést számlázzon ki (az úgy nevezett "dugópénz" italok esetén). A szálloda vendéglátóipari egységeiből ételt / italt szállodavendégeknek kivinni tilos.

14.3. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.

14.4. A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a fedetlen és nem őrzött parkolónkban. A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban elhelyezett tárgyakban keletkező bármiféle kárért (ideértve például, de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károk) a Szolgáltató a felelősségét kizárja. A szálloda a szobákban hagyott értéktárgyakért felelősséget nem vállal, a Vendégek rendelkezésére állnak a szobákban, vagy a központi recepción elhelyezett értékmegőrzőket.

14.5. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A gépjárművek megengedett sebessége 20 km/óra.

14.6. A szemetet a komplexum területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe kérjük kidobni. A szobából, illetve az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet.

14.7. A komplexum területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját felelősségére, használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.

14.8. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében 2012. január 1-től a szálloda nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a szálloda zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein, valamint a szállodához tartozó teljes nyílt területen (beleértve a teraszokat, erkélyeket, parkolót, stb. is) tilos a dohányzás. A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a szálloda elhelyezte. A szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálloda üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
Amennyiben a vendég bizonyíthatóan megszegi a fenti jogszabályban foglalt kötelezettségeket, úgy köteles 10000 Ft díjat fizetni a szálloda üzemeltetője részére, melyet a szálloda üzemeltetője jogosult a vendég szobaszámlájára terhelésként rávezetni és melyet a vendég köteles távozáskor kifizetni.

14.9. Tűz esetén a recepciót kérjük haladéktalanul értesíteni. Ügyeleti telefon: +36 30 663 5646

14.10. A szobákat és a szálloda közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.

14.11. A szállóvendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez a szálloda írásos hozzájárulása, továbbá a szállóvendégek általi hatósági engedélyek beszerzése szükséges.

14.12. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.

14.13. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.

14.14 A Vendég kifejezetten tudomásul veszik, hogy a szálloda közös használatú területein (kivéve öltözők, mellékhelyiségek, de beleértve a gépkocsi parkolót és a szállodához közvetlenül tartozó külső területeket) vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előirások alapján törlésre kerülnek.


15. Állatok behozatala

15.1. Az üdülőfaluba kizárólag kis testű (6kg-ig), szobatiszta háziállatokat lehet behozni, az árlistában meghatározott díjtétel ellenében. Vakvezető kutyákat vendégeink díjmentesen hozhatják az üdülőfaluba. A háziállatok az étteremben illetve az éttermi teraszon nem, az üdülőfalu minden egyéb területén pedig csak felügyelet mellett  tartózkodhatnak! Kérjük, hogy a közös területeken mindig legyen Önöknél kutyák esetén póráz ill. szájkosár, egyéb háziállatok esetében zárható hordozó, melyek használatát az Üdülőfalu alkalmazottai szükség esetén kérhetik.


16. A Szolgáltató jogai

16.1. Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.

16.2. A komplexum területén jelenlévő recepciós szolgálat jogosult a ki- és belépő Vendégek ellenőrzésére és személyazonosságuk megállapítására.

16.3 Szolgáltató jogosult a megrendelt szobákat üzemeltetési, gazdasági szempontok (pl. fűtés) szerint beosztani, így konkrét szoba igénylésére a vendég részéről nincs mód. Ezzel együtt Szolgáltató igyekszik legjobb belátása szerint a legmegfelelőbb szállást biztosítani a megrendelt kategórián belül.


17. A Szolgáltató kötelessége

17.1. A szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes előírások, szolgáltatás standardok szerinti teljesítése.

17.2. A Vendég írásos panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez szükséges lépések megtétele, azok írásban történő rögzítése.


18. A Vendég betegsége, halála

18.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

18.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.


19. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

19.1. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért, amelyet a megszálló Vendég dolgainak elveszése, megsérülése vagy megsemmisülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen (széf) helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.

19.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.

19.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a komplexum területén, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

19.4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a megőrzésre átvételt kifejezetten megtagadta, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.

19.5. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.

19.6. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a szállodai wellness részlegnek vagy sportlétesítményeinek rendkívüli vagy egészségügyi előírások betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények használata korlátozott vagy nem megengedett.


20. Titoktartás

20.1. A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény szabályainak megfelelően eljárni.

 
21. A teljesítés helye és a Felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

21.1. A teljesítés helye az a hely, ahol az elszállásoló szálloda található.

21.2. Valamennyi az elszállásolási szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató vonatkozásában, érdemben és helyileg illetékes Törvényszék kerül kijelölésre.

21.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.


A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat.

Érvényes visszavonásig.


Speciális ajánlatok